אטרקציות והופעות לדתיים - סדנאות קוקטיילים עם זיו מנור

מערכת שורש  ל שבט, תשפב  2/1/2022

בזמן האחרון חל שינוי של ממש בשטח האירועים, ההופעות והאטרקציות לדתיים. וכיום כבר לא מקובל להסתפק באירועים קטנים או נטולי אטרקציה. אז מה ניתן ללמוד מהצעות הנישואין על השינויים הללו במגזר?
.......................

אטרקציות והופעות לדתיים - סדנאות קוקטיילים עם זיו מנור

אז מאיפה נתחיל? אולי דווקא מהאירועים המשפחתיים יותר, והקטנים יותר

פעמים רבות דווקא באירועים כאלה יש צורך במשהו שיפיח ויכניס רוח חיים באירוע. אז מלבד אוכל טוב, חברים ומשפחה קרובים, שאיתם תמיד כיף ונעים, יש צורך גם באטרקציה מיוחדת שתשעשע ותהנה את כולם. לדוגמא? סדנת אלכוהול וקוקטיילים של זיו מנור. סדנא כזו, המועברת בהומור ובנעימות, היא פעילות משפחתית ליום הולדת שמהווה פתרון נפלא, מרתק ומהנה לחגיגה וגיבוש משפחתי. סדנת קוקטיילים ושייקים כזו יכולה להתאים הן למבוגרים והן לילדים. ונבנית בהתאמה לגיל שאליו היא מועברת. היא כמובן מתאימה להלכה בכל מובן, וכוללת שימוש אך ורק במוצרים כשרים, כמו גם הכלים שנעשה בהם שימוש. אז זו ללא ספק דרך נעימה להפוך מסיבת יום הולדת לאירוע בלתי נשכח. וכמובן, לא רק ימי הולדת, סדנא כזו בסגנון המותאם לילדים יכולה להתאים לאירוע בת מצווה, כחלק האומנותי של בר מצווה... או כאטרקציה במסיבת סיום של משהו.

גם אירועים "קטנים" יותר ואישיים יותר הפכו מזמן להפקה.

חתונות, בר מצוות, בת מצוות, בריתות, ימי הולדת, מסיבות אירוסין ועוד ועוד...
בכולם, כמו כולם, הציבור הדתי מחפש אירועים לדתיים, שיכולים להתאים ולהחיות את האירוע כולו. כמובן, מתוך התאמה להלכה, לדרישות הצניעות ולאירוע עצמו.
קבלו רעיון לאטרקציות והופעות לדתיים עם סדנת הקוקטיילים של זיו מנור. סדנה מצחיקה, כיפית, מקפיצה עם המון אלכוהול, מוזיקה, סיפורים מעניינים, תחרויות ופרסים. בהחלט האטרקציה הכי חמה בעולם הדתי היום. הזמינו סדנת קוקטיילים צבעונית וכיפית לאירוע מושלם.

ברור שיש הבדל בין רמת ההשקעה הנדרשת וההגיונית באירוע כמו חתונה לבין רמת ההשקעה בבר מצווה, ושניהם שונים מיום הולדת.
אם כי בתאריכים מסוימים גם יום הולדת הוא אירוע חשוב ביותר.

אירוע כזה כבר לא יעמוד בפני עצמו, אלא יהפוך לאירוע מגבש למשפחה כולה... משהו שלא רק יזכר לטוב, אלא יביא את כולם לקרבה והיכרות טובה יותר. ומי יודע- אולי גם יוציא את הנוער והילדים מעט מהמסכים. למשהו מוחשי ומהנה יותר.
די להתבונן בתופעת "הצעות הנישואין" שמתפשטת בקרב הציבור הדתי, כדי לראות עד כמה הנושא של אירועים, אטרקציות מסיבות ובעיקר השילוב של אירועים ואטרקציות השתנה בקרב המגזר הדתי.
אם בעבר, הלא רחוק, הצעות הנישואין במגזר היו "פשוטות" ורגילות...
הרי שבימים אלו, רבים מאוד מהמגזר הדתי מארגנים "הצעות נישואין" רציניות, מושקעות ואפילו מעט משוגעות.
החל מהצעות על חוף הים, חופות מאולתרות מיוחדות (וזה רק בשלב ההצעה, ללא קשר לחופה עצמה אחרי כמה חודשים),
ביקורים במערת המכפלה בחברון וכלה בטיסות בשמי הארץ, כינוס של חברים וחברות ועוד...
הצעות הנישואין הפכו מאירוע פרטי ומוגבל מאוד ל"הפקה" של ממש בקרב רבים מהמגזר הדתי.
אולם, כפי שאמרנו, הצעות הנישואין הן רק סימן קטן לשינוי מהותי ביחס לאטרקציות בקרב המגזר הדתי.
כמובן, כל הציבור הישראלי עובר שינוי בתחום הזה, כי הרי הפכנו לעם חובב אטרקציות...
בעקבות חברת השפע שבה אנו חיים. אולם בציבור הדתי הדבר, כך נדמה, בולט במיוחד.
אירועים "קטנים" מהעבר מצריכים בימינו התייחסות רצינית והשוק כולו רוחש אנשים וחברות רבות שזו פרנסתן - הפעלות, אטרקציות, משחקים, סדנאות ועוד....
לכל המגוון הרחב של אירועים שמסמלים את מעגל החיים היהודי.
חתונות, כמו תמיד, עומדות בראש הרשימה של אירועים שבהן מחפשים אטרקציות והופעות לדתיים.
וזמן החופה מוקף במגוון של אטרקציות מסוגים שונים... שרק מתחילים במוסיקה מיוחדת, מלווים לחופה, וזיקוקים מקומיים.

אטרקציות לאירועים "גדולים יותר"

יום הולדת חוגגים בכל שנה, ובכל שנה רוצים שהוא יהיה שונה מעט מהשנה הקודמת. אולם יש לו מעט אירועים שהם חד פעמיים. ובהם החיפוש אחר אטרקציות מיוחדות ש"ירימו" את האירוע הוא רציני יותר. כמו גם, בדרך כלל, התקציב. במקרים כאלה, גם ציבור כללי וגם הציבור הדתי מחפשים אטרקציות מיוחדות במינן... לא רק צלמי מגנטים או אורחים "רגילים" באירוע, אלא גם מגוון רחב של רעיונות מיוחדים במינם, הפעלות, הופעות, אטרקציות ועוד... אז על הזמנת זמר נשמה מרגש לחופה כולם כבר שמעו, ולמעשה, יש ז'אנר שלם שנקרא "שירי חופה", הן אצל הזמרים הדתיים והן אצל הזמרים הכלליים. וכמעט שלא תמצא בימינו חופה שבה הלהקה או התקליטן לא מציבים ליד החופה מערכת הגברה נפרדת כדי לנגן שירי חופה מיוחדים בכניסת החתן והכלה. רבים גם מגדילים לעשות, ובחופות הדתיות שבהן החתן והכלה נכנסים לחופה בנפרד- החתן הוא זה ששר לכלה שיר חופה מרגש.

גם אירועים של "הצעת נישואין", שבהם פתחנו, הם אירועים חד פעמיים לחלוטין וגם בהם ההשקעה באטרקציה היא השקעה רחבה, עמוקה, שמצריכה חשיבה מיוחדת. במקרים הללו מקובל יותר להשקיע בתפאורה, ברקע, במיקום. וכן בהזמנת חברים מתאימים... שהרי בכל זאת מדובר על זוג צעיר ומרובה חברים. את התמונות מה"חבילה" כולה מעלים אחר כך לרשת חברתית כל שהיא ומשתפים את כולם. כל אחד והטעם שלו, אולם לא תמצא כמעט הצעת נישואין שלא כלול בה מקום ייחודי ויין מיוחד.

אטרקציות לדתיים לברית או בריתה

אם בברית המילה יש "אטרקציה" מובנית, וכל הקהל מגיע לטקס המסורתי והחשוב של הברית מילה, הרי שב"בריתה" הנחגגת להולדת הבת יש קושי גדול יותר ל"החיות" את האירוע. ושם יש צורך גדול ומהותי למצוא אטרקציה או הופעה לאירוע. בריתה הוא גם אירוע קטן יותר במהותו ולכן פעמים רבות דווקא סדנת אלכוהול וקוקטיילים מהסוג שהזכרנו יכולה להתאים לו במיוחד. אז מלבד דברי התורה, הברכות, ההסברים מדוע בחרתם דווקא את השם הזה ולא שם אחר... וכמובן האוכל הטוב. הרי שסדנא יכולה מאוד להחיות ולקדם אירוע של הולדת הבת. אירוע שרבנים רבים אומרים שאסור לדלג עליו, ויש לחגוג אותו כחלק מההודאה הכללית על הצטרפותה של החברה החדשה למשפחה. אירוע כזה, עם סדנא משולבת בתוכו, ייזכר לתקופה ארוכה.

אטרקציות לדתיים לאירועי סיום

יצא לכם פעם להיות באירוע של סיום ש"ס? או אפילו של סיום מסכת? ללא ספק מדובר באירוע מיוחד במינו... ושמחה מיוחדת שבה חתן או חתני השמחה מסיימים חלק משמעותי מהתורה שבעל פה, וחוגגים ושמחים על כך. אירועים כאלה נהוג לחגוג בכל תפוצות ישראל ברוב עם, עם הרבה הרבה שמחה, אוכל טוב ואלכוהול משובח... בשילוב של דרשות רבנים, דברי תורה, טקס הסיום עצמו... ומוסיקה ייחודית. כזו שמתאימה לאירוע תורני. פעמים רבות חוגגים אירועים כאלה בביתו של המסיים, אם מדובר באדם יחיד, או בבית כנסת או אולם קטן אם מדובר בקבוצה שסיימה. נהוג להזמין את החברים, את בני המשפחה... ולחגוג ביחד אירוע מיוחד במינו.

אולם לא רק סיומי מסכת הם אירוע חשוב- גם אירועים של סיום לימודים, קבלת תואר, סיום שלב בצבא ועוד... ו... כמו שכבר הזכרנו, גם בהם חשוב מאוד לא רק לחשוב על האוכל והמוסיקה (ובמקרה של סיומי מסכת- הרבנים שיכבדו את האירוע), אלא גם על אטרקציה מיוחדת שתגבש את הקהל, תשמח אותו ותגרום לו לזכור את האירוע. פעמים רבות באירועים כאלה גם נהוג לחלק שי שישמש כמזכרת מהאירוע לשנים רבות קדימה.